SPELREGELBEWIJS SEIZOEN 2018/’19; JE KUNT AL STARTEN!

23 december 2017 13:00

Goede kennis van de spelregels draagt bij aan een sportiever spel. Om die reden heeft de KNVB tijdens seizoen 2014/’15 het spelregelbewijs ingevoerd. Door het behalen van het spelregelbewijs zijn meer voetballers beter op de hoogte van de regels, begrijpen en accepteren zij waarom bepaalde beslissingen worden genomen en kunnen zij de regels ook beter toepassen tijdens het spel.

Voor spelers en speelsters geboren in het jaar 1998, 1999, 2000 was het eerder verplicht om het spelregelbewijs te halen. Dit seizoen zijn de leden geboren in het jaar 2001 aan de beurt om het spelregelbewijs te halen. Een speler heeft een heel seizoen de tijd om het te halen. Als leden uit de genoemde geboortejaren het spelregelbewijs niet hebben, mogen zij het seizoen 2018/2019 niet voetballen.

Aan de slag

De spelers en speelsters geboren in het jaar 2001 kunnen nu aan de slag. De verenigingen kunnen via Sportlink Club de activatiegegevens van de spelers en speelsters inzien en toesturen. Hiermee kunnen de leden hun account activeren via Voetbalmasterz en starten met het behalen van hun spelregelbewijs.

Door de jaren heen zijn er mooie verenigingsinitiatieven geweest die ons bereikt hebben om leden te stimuleren en te helpen hun spelregelbewijs te behalen.  Een voorbeeld is het succesverhaal van de COVS Veendam. Heb je zelf een mooi succesverhaal om te delen? Mail het dan naar het mailadres onderaan deze pagina. Respect als basis van het SpelregelbewijsAnton Panneman voelde na de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen sterk de behoefte om met kinderen aan de slag te gaan met het thema respect. Inmiddels zijn de bijeenkomsten een begrip geworden in het district Noord en halen de jeugdspelers tijdens deze avonden ook nog eens hun Spelregelbewijs.

Oproep aan verenigingen

De KNVB wil verenigingen graag helpen om leden eraan te herinneren dat zij het spelregelbewijs nog moeten halen. Vanaf januari 2018 zullen hiervoor diverse acties opgezet worden. Daarvoor heeft de KNVB de juiste e-mailadressen en mobiele telefoonnummers nodig van deze spelers en speelsters. Deze gegevens worden uit SportlinkClub gehaald. Op het moment dat de vereniging de e-mailadressen en mobiele nummers opvoert in Sportlink club zullen deze leden direct benaderd worden.

Heb je vragen over het spelregelbewijs? Kijk dan snel op de website van Voetbalmasterz de informatie op KNVB ASSIST of stuur een e-mail.VoetbalmasterzBekijk de website van Voetbalmasterz voor meer informatie. Spelers kunnen op deze website tevens het spelregelbewijs halen.