EBC 1 - Scharnegoutum '70 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 5e klasse A

29 oktober 2011 14:00

Groot (BGFB82M), J de

Scharnegoutum niet bij de les.

EBC –Scharnegoutum            5 – 3

Scharnegoutum kwam zaterdag kennelijk met de gedachte in Eastersee dat de punten wel even meegenomen zouden worden. EBC dacht daar heel anders over en ging meteen fel en met de goede instelling van start. Binnen een kwartier stond het dan ook al 2 – 0 voor de thuisploeg. Sjoerd Jan Miedema scoorde wel tegen, maar even later was het al 3 – 1 en toen na een half uur spelen Thomas Boorsma hands op de doellijn maakte en een rode kaart en een penalty volgden leek de wedstrijd gespeeld. Arthur Duursma benutte het cadeautje: 4 – 1. Toch rechtte Scharnegoutum de rug en via Kees Becker en Vincent van der Haag kwam men voor de pauze met tien man nog terug tot 4 – 3. De tweede helft bracht echter niet wat het moest zijn en zo dropen de gasten na afloop van de wedstrijd teleurgesteld met 5 – 3 af naar huis.