Woudsend 1 - Scharnegoutum '70 1

15 september 2012 14:30

Groot (BGFB82M), J de

Onbekend

Na twee overwinningen voor Scharnegoutum en even zo vele nederlagen voor Woudsend stond zaterdag de derby tegen elkaar op het programma. Voor Scharnegoutum altijd een lastige tegenstander. Scharnegoutum begon de

wedstrijd, zoals de laatste weken steeds het geval, wat slapjes aan de wedstrijd en het was aan keeper Raymond de Vries te danken dat de gastheren al niet zeer snel aan de leiding kwamen. De derde keeper van Scharnegoutum in drie wedstrijden, maar hij stond meteen in het begin zijn mannetje. Eerste keeper Niels van der Werf is op vakantie en tweede keeper Ate Posthuma stapte afgelopen zondag op het strand in een schelp en was ook niet bij machte te keepen. Maar zoals gezegd good old  Raymond is er ook nog steeds. Na de beginfase van de wedstrijd die voor Woudsend was nam Scharnegoutum vrij snel het initiatief over en dit resulteerde na 10 minuten in de 0 – 1 door wie anders dan Marcel Boersma. Hij draaide zich op de rand van het strafschopgebied vrij en schoot diagonaal langs keeper Hoekstra. De zelfde keeper behoedde Woudsend daarna voor een grotere achterstand want de gastheren waren even van slag. Scharnegoutum was de bovenliggende partij maar zoals het bij jonge ploegen meer voorkomt werd men tegelijkertijd wat erg laconiek en hiervan wist de thuisploeg in de 20e minuut te profiteren. Op de linkerzijde van het veld kreeg men even alle vrijheid en de prima voorzet werd koel afgerond door Arjan Reekers. De Vries was kansloos. De gasten schrokken wakker en Woudsend werd helemaal teruggedrongen. Prima keeperswerk van Hoekstra voorkwam echter erger voor de gastheren. Op een ouderwetse voorzet van rechts van Nico Posthuma in de 35e minuut en dito inkoppen van Boersma bij de tweede paal was echter ook Hoekstra kansloos: 1 – 2. Hierna was het wachten op uitbreiding van de voorsprong maar het lukte de gasten niet. Steeds zat er wel een been tussen of de keeper redde. De tweede helft was een stuk minder van kwaliteit en had schriftelijk kunnen worden afgedaan. Scharnegoutum voetbalde niet erg goed meer en Woudsend was niet bij machte het vuur de gasten echt aan de schenen te leggen. Kansen waren er voor Scharnegoutum nog voldoende maar het vizier stond niet op scherp. Er werd meer gepraat dan gevoetbald. Edoch weer drie punten voor de rood-witten.