Heeg 1 - Scharnegoutum '70 1

Heeg 1

Scharnegoutum '70 1

Marcel Boersma (vrije trap)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 5e klasse A

24 september 2011 14:30

Boer, P. de

Heeg knokt zich in slotfase langs Scharnegoutum

Heeg – Scharnegoutum 3 – 1

Beide ploegen begonnen wat afwachtend aan de wedstrijd. Maar dit veranderde al snel. Een kapitale blunder in de achterhoede van Scharnegoutum verschafte de spitsen van Heeg vrije doorgang en Eeuwe de Jong liet al in de vierde minuut keeper Ate Posthuma kansloos 1 – 0. Scharnegoutum was totaal van slag en een grotere achterstand hing in de lucht. Posthuma wist de gasten echter voor een grotere achterstand te behoeden en langzaam krabbelde Scharnegoutum weer uit het dal en wist zelfs het initiatief in de wedstrijd te nemen. Heeg rommelde maar wat aan en de gasten kregen kansen. In de 25e minuut leidde dit tot de 1 – 1. Marcel Boersma plaatste een vrije trap op het doel bij de tweede paal waar alles en iedereen de bal miste inclusief de keeper. In het vervolg van de eerste helft bleef Scharnegoutum de bovenliggende partij maar echte uitgespeelde wist men niet te creëren. Heeg plaatste enkele plaagstootjes maar die hadden ook niet veel om de hakken. De gasten kregen het idee dat er wel wat te halen was bij de koploper. Na rust startte Heeg furieus maar Scharnegoutum doorstond de stormloop van de eerste minuten en ging zelf weer aan een optisch overwicht bouwen. De spitsen van de gasten misten echter de kracht en de precisie en echt gevaar voor Heeg ontstond er eigenlijk nauwelijks. Wel waren de counters van Heeg steeds levensgevaarlijk en linksback J.T de Boer had de handen vol aan de snelle rechtsbuiten van de thuisploeg. En als je zelf dan niet scoort dan doet de tegenpartij dat wel. Een kwartier voor tijd leidde balverlies bij het strafschopgebied van Heeg tot een razend snelle counter van de thuisploeg die doeltreffend werd afgemaakt door Hidde Huitema. Hierna vloeide bij de gasten het geloof in een goed afloop van de wedstrijd langzaam weg. Heeg leunde rustig achterover een plaatste snelle uitvallen waar wel duidelijk werd dat het eerder 3 – 1 zou worden dan 2 – 2. In de 85e werd het dan ook 3 – 1 door Eeuwe van der Heide. Ate Posthuma die tot dan met kunst en vliegwerk het verschil in doelpunten op één had weten te houden, schatte nu een diepe bal verkeerd in en was kansloos bij de kluts. Op grond van de kansen verdiende Heeg de overwinning.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!